38 dagar till Sweden Rock! ;D

Rubriken har dock inget med kommande text att göra :P  

omg, jag började skriva en dikt nu ikväll. eller ja jag kom inte så långt men endå. jag bara satt vid datan så fick jag upp meningar i huvet.. Det känns skönt på ett sätt, för att skriva hjälper. Man får verkligen ut det man vill säga men egentligen inte vågar. Nu när jag tänker på dikter och skrivande så känns det som man är 15-16 igen, och jag avreagerade mig i dikter. Dikter som avslöjar ens djupaste hemligheter och tankar, men som aldrig kommer att se dagsljuset. Jag har alla nerskriva i en bok som ligger gömd någonstans här på rummet. Den bästa känslan är nästan nu sårhär några år efteråt när man rotar fram boken, och läser igenom vad man skrivit, jag kan verkligen tänka mig tillbaka till den dagen då jag erkligen satt där och skrev det. Jag tror att på något sätt så organiserade jag mitt liv, jag delade upp det i olika kategorier beroende på hur det skulle bearbetas. Visst det är underbart att ha vänner som man känner att man kan prata med allt om, men vissa problem, tankar & bekymmer löser sig oftast bäst om man håller det för sig själv.

Att hålla saker för sig själv, det är något som jag var fett bra på innan, men nu för tiden så känner jag mig lite som en öppen bok, det känns som om folk vet allt om en, eller ja ungefär. jag tror nästan det är dags att sluta sig lite, att börja bearbeta lite av problemen och bekymmerna själv. Det borde även vara en bra sak för vänskapen, istället för att bara prata om problemen så njuter man av dagarna som är och kommer. För mig är det såhär, jag uppskattar att folk bryr sig, det gör jag verkligen. Men ibland, dock inte alltid så vill man inte ha hjälp. Eller alltså, för stunden så vill man, men i efterhand så tänker man "shit, detta skulle jag kunna lösa själv..." och det är varje gång man känner att man klarat av en jobbig sak, varje gång man klarar av något själv så växer man som person. men blir psykiskt starkare  Eller det är så jag känner ialf. Vissa saker måste man försöka klara av på egen hand, hur jävla jobbiga de än verkar vara.  FAST det är ju jävligt varierande beroende på VAD problemet handlar om :P

Oj, nu blev det massa snack om ingenting ungefär. Jag vet inte riktigt om jag fick fram vad jag tänkte säga från början..ha ha, det är inte lätt här inte.

Usch, klockan är 00:40, jag är idiotidkt trött och mår piss, eftersom jag är sjuk och känner mig blä..
Ska försöka upp i tid imorrn och ta 11.38 bussen till rydebäck. Måste hinna dit och prata innan det bär av till lumpen igen. (inte för min del alltså :p) Så, nu ska jag ner och hämta lite dricka, säga godnatt till mamma,pappa& tusse, sen krypa ner i sängen och sova :)

Hoppas ni alla haft en grymmt bra lördag.. Pussis!

image145

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0