11nov - yesterday, mönstringen

16:06  Ja,om igår.. Hela dagen började med bussen 05:45 från mölle. Var framme i kristianstad 08:37 där jag tillsammans med några killar gick mot mönstringen.

Vi fick anmäla oss och därefter var det inskrivningsprovet som gällde, vilket vi hade 80 min på oss att göra. Det var verkligen alla sorters möjliga frågor.. Men det gick ganska så bra. Kort därefter blev jag placerad i "blåa salen" där alla satt och väntade på divesre undersökningar. Shit tänkte, jag detta kommer ta lång tid. Men bara dryga 4 min senare kallades mitt namn upp och jag begav min till psykologen för ett snack. Det var så mycket enklare än vad jag hade trott. Vi gick bara igenom min fritid och skola och sen fick jag gå igen..

Jag fick byta om till "fys-kläder" och blev placerad i "blåa-salen igen" Ganska så underhållande då de visade olika klipp från militären och ingen vågade prata med någon. Denna gången tog det lite längre innan jag blev hämtad, kanske 6 min skulle jag tro.. Då var det dags för sjuksöterskan all kolla igenom mig, det blev lite grundligare undersökningar, så som ekg, blodtryck m.m och därefter var det dags för styrketestet. jag gick därifrån halvbesviken men endå glad med en 2'a. Tydligen ¨så är inte tjejer mycket starkare än såhär^^ Man gjorde testet två och två, det var jag och en annan tjej som gjorde samtidigt. Vi snackade kort därefter om testet, hon hade precis fått en 1'a (vilket inte är godkännt) så hon fick ta sitt pick och pack och åka hem igen. Då blev jag dock lite stoltare att jag klarade det, och utan några större problem.

Sen fick jag gå direkt till läkaren där min kropp kollades igenom ytterligare och vi gick igenom alla skador jag haft ( gud, det tog ett tag) ;P Måste dock påpeka att han (läkaren) blev impad av mina lårmuskler, han sa " spänn dina ben så får jag känna på dom" 2sek senare, jävlar där var det hårt. haha, det gjorde min dag. ;p Han kollade även min rygg och där var inga problem heller sa han, så det känns skönt =P Sen var det dags för cyckel-testet. Fuck vad nervös jag blev! Då var klockan 12 och vi blev tillsagda att gå och käka först "pust". Maten var svinigt äcklig, men man fick tvinga i sig det endå. Sen var det en kort genomgång om livet i och efter lumpen..

Därefter var det dags för det fruktade cykeltestet com jag skulle göra med två andra killar. Vi blev ombedda att ta ac oss tröjorna och fick pulsband satta på oss. yeahj, det var ju så skoj att sitta där i sport bh och cyckla med 2 biffiga killar "NOT" haha, men vafan det är bara att bita ihop. Vi alla tre gick ifrån cycklingen med en 5'a som jag är relativt nöjd med med tanke på hur otränad jag är nu :P

Direk efter det blev jag skickad till en möstringsfattare och fick 5 tjänster inom lumpen att välja mellan;

HU820 - Kock, Marinen
GC902 - Stridsfordonsskytt, förare, Armén
KB810 - Sjöbevakningsgruppbefäl, Marinen
LD800 - Stabsbiträde, Armén
KO912 - Eldledningssignalist /förare, Armén

Efter ett bra tags funderande och massa påläsande om tjänsterna och med hjälp av pappa så kom jag fram till mitt beslut, det blev HU820 - Kock, marinen för min del. Dock så känns det bra att ha fått många bra tjänster att välja mellan så man får en liten "bekräftelse" på att man hade passat som de med.

Så från mönstingen gick jag med dessa betyg;
Styrka = 2
Fysisk = 5
Testresultat (prov) = 6
Befälslämplighet = 6
Plikttjänstförmåga = 7

Inte alls fy skam, med tanke på att 5 är medel både för tjejer och killar (förrutom styrkan där 2 ligger som medel för tjejer)

Nu har jag lite mindre än två veckor på mig att bestämma mig om jag vill rycka in eller inte. Som det känns nu så kommer jag att göra det, men jag låter det gå några dagar till så jag hinner smälta det..





Nu däremot ska jag städa på rummet och ev möblera om. Ha en fortsatt trevlig kväll.

take care, puss

Kommentarer
Postat av: emma

hihi va kul att det gick bra :)

2008-11-11 @ 20:14:00
URL: http://emmalina.blogg.se/
Postat av: Evelina

Det låter bra ju :) När rycker du in isåfall och hur länge ska du vara inne? :)

2008-11-12 @ 07:21:59
URL: http://evelinar.blogg.se/
Postat av: Evelina

Då är du inne i nästan ett helt år! :O

2008-11-12 @ 10:25:55
URL: http://evelinar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0