3nov - på gränsen.

17:41  Åter igen är jag på gränsen av att bryta ihop. Vad ska man göra för att försöka få en vardag som fungerar? Ska man verkligen vara nere i en svacka hela tiden.Det är fett jävla jobbigt.

Det finns tusen saker som jag ångrar, men mest av allt är det att jag inte har varit seriös med skolan en enda gång. Jag tänker verkligen hela tiden "men jaja, det elöser sig nog" Men vad händer om det inte gör det? Om allt bara kommer gå utför nu? Varför ska skolan bara var till för dem som är smarta och har ork till att plugga varenda jävla dag. Och sen ska alla dras äver samma gräns, men det är endå bara de som pluggat röven av sig hela tiden som får göra det de vill. Men om man inte orkar plugga hela jävla tiden då,  om man vill ha en fritid och göra saker utöver skolan? Visst jag är inte så smart men jag fattarverkligen inte hur man ska kunna få detta och fungera och samtidigt få hyfsat bra betyg. Och allt jävla snack om att 2'an är jobbigast, och att 3'an kan man bara glida igenom? Alla fucking år är ju för fan lika jobbiga, och bullshit att 2'an skulle vara jobbigare än 3'an. Fuck dem som sagt det. Fuck dem som försöker inbilla en massa saker och ger en falska förhoppningar. Fuck skolan!

Som allt ser ut nu, så finns det EN chans till att jag klarar skolan och gå ut med Godkännda betyg. Det är om jag i stort sett ger upp min fritid och pluggar varenda jävla dag och varenda jävla helg fram till juni. Men hur ska en tjej som jag, som har assvårt för att plugga och koncetrera sig plus med världens sämsta självdiciplin kunna görs en sån sak? Jag har verkligen ingen aning. Allt jag vet är att detta är min absolut sista chans, och om jag inte tar den så kan jag glömma studenten och att söka vidare efteråt.

Visst det är bara jag själv som satt mig i denna situationen, Det är mitt eget fel att jag valde en kommunal skola och valde att flytta hem igen. det är bara jag själv som har försatt mig i denna situtionen (eller ja nästan ialf). Men det som är gjort är gjort och det kan jag inte göra något åt, jag kan bara försöka göra allt för att jag inte ska hamna i den situationen igen. Men finns det någon därute som har något råd? Någon som vet hur man ska planera sia dagar för att få allt att fungera, någon som vet hur man "börjar" med allt? Jag tar mer än gärna emot tips och råd...

Men det värsta med allt är kvällarna, när mn liger i sängen, har feteångesten för allt man inte gjort och verkligen fasar för morgondagen då man måste gå upp och möta problemen i skolan. Jag vill verkligen att ångesten ska försvinna och att jag ska kunna gå och lägga mig för en kväll och bara känna att jag är nöjd. Usch. och förresten till er som läser, det är inte så att jag tycker synd om mig själv för det gör jag verkligen inte, jag är bara smått rädd för mig själv och situationerna som jag själv sätter mig i. Jag är så jävla rädd för att misslyckas.

Var ska jag börja för att få en lösning.

På tal om någonting helt annat, helgen. Lördagen var det som sagt släktkalas hos oskar, och jag fick massa nya ideer. Eller ja ungefär. Rikard (en släkting till oskar) och jag pratade gasnka så mycket om framtiden, ja om studier och så, och nu har jag verkligen hittat två utbildningar som jag Ska söka till. Båda verkade helt underbara och jag tror verkligen att de hade varit något för mig. En var i göteborg och en var i örebro. För en halv sekund så kännde jag en ljusstrimma lysa och mitt hopp har tänds lite. Jag måste verkligen SKITA i vad alla andra tycker och vill att jag ska göra med min framtid, och verkligen hitta något som JAG vill göra, och som jag är bra på. som oskar sa, "Du måste sluta lyssna så jävla mycket på alla andra, och börja fokusea på dig själv istället", visst det stämmer faktikst. jävligt mycket. Känns bra att ha en pojkvänn som nästan känner mig bättre än vad jag själv gör, men han är guldvärd, det är han verkligen! Ialf, senare mot kvällen drog vi ut på stan, blev en krogrunda och vi båda blev väll lite överförfriskade eller vad man ska säga, men skoj som fan var det ialf. Fick även löst mina(våra) dispyter med fredde och pierre. Känns skönt att nystanet börjat trassla upp sig ialf.

Söndagen gjorde vi inte mycket, vi var sega som fan och gick bara runt och degade hos mig, och lagade god mat på kvällen :) mästerkockar ;) haha.

Och nu sitter jag här. Har tagit en dusch och funderar lite över kvällen och morgondagen. Jag ska ialf kolla lite tv ikväll och dricka cola & äta lite digestivechocklad, tycker jag allt att jag förtjänar! :) ha en greeeeeat kväll. tjingeling.

take care, puss

Kommentarer
Postat av: emma

Hoppas det löser sig med skolan.. mitt råd skulle va att prioritera det som är viktigast och sen plugga så mycket du har ork och tid till.. mer kan dú ju inte göra. Lycka till!

Vilka utbildningar är det som du har tittat på ? :p

2008-11-03 @ 19:37:35
URL: http://emmalina.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag vet hur det är att gå och lägga sig med ångest. Vi får peppa varandra att plugga. Kanske till och med försöka sätta oss och göra det tillsammans. Även om man inte läser samma saker så har man iaf någon att dela bördan med och som kan hjälpa en att hålla pli på en när man tröttnar :)

2008-11-03 @ 23:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0