En tankte i all stress.

20:50  Jag har en liten confession att göra. Jag måste erkänna att jag då&då kikar in på "blondinbellas" blogg och läser om hur bra en bortskämmd 08 brud med toppbetyg verkligen har det.  Snacka om att ha allt.

Hittade faktikst en väldigt intressant sak på hennes blogg som jag tycker att ni ska läsa... Det handlar om alla "krav" eller snarare "förväntningar" vi tjejer har på oss, förr att ha ett "bra liv" eller hur man nu ska tolka det.

1. Krav ett är bra betyg, man måste lyckas i skolan. Hur kan man annars få ett jobb?!
2. Men man måste även ha ett jobb under skoltiden för att kunna "leva"
3. I det här "livet" måste man vara smal. Alltså äta sallad, alltså inte äta alls
4. Men samtidigt ska man ha ett träningskort som man uttnyttjar 3 ggr i veckan?
5. När man inte är i skolan, jobbar eller tränar måste man ha 50 vänner att träffa
6. Men hallå inte bara vänner! Antingen ska man ha värsta prinsen till pojkvän
eller så suktar man efter draman i livet, såklart man ska ha en egen Mr Big?
7. Om man då har en egen Mr Big måste man koppla bort känslorna helt.
Hallå.. Man måste ju vara svårflörtat! Glöm allt som heter "svara i mobilen"
8. Men om man då har en pojkvän? Då får du räkna med ett extraliv
9. Raka benen, alltid vilja ha sex, alltid ha fina underkläder, alltid vara glad..
10. Men sedan i detta liv får man ju inte bara umgås med killen heller..
åter till vännerna också + jobbet, + skola + träning + ej mat. Hur orkar man?!
11. Sedan har man en familj också. Som man måste hinna umgås med,
ringa mamma en gång per dag annars kryper det dåliga samvetet på dig
12. Skulle det här inte vara nog så måste man ha ett coolt uteliv också.
Vadå man kan ju inte bara plugga, man måste ju festa också! Och inte
vilka fester som helst utan coola acneklädda, nörd-trend-glasögon-fester..
13. När man vaknar upp bakis på morgonen så vill man ju helst smälla i
sig en pizza.. Men eftersom alla måste vara sjukligt smala surplar du på
den där apelsinjuicen istället. Eller vänta, hur många kalorier är det i?

Nå hur långt har vi kommit? Nej förresten..
14. Måndag morgon. Först har du skola sedan ska du till jobbet, men
inte vilket jobb som helst utan ett med en cool engelsk titel. Typ "
Key Management blablabla" Efter jobbet ska du träna en snabbis
men det orkar man såklart inte. Hur mycket energi får man egentligen
av dom där Naturdietbarsen? Är nötter verkligen bra fett?
15. När du slutligen kommer hem till pojkvännen har han lämnat
disk och tror genast att du ska ta ansvar för allt. Men när det väl är sängdags..
Ja då ska man vara en tiger i sängen, en tiger med nyrakade ben
16. Sedan upp 6.00, hitta vrålsnygga kläder i garderoben som egentligen
borde vara en walk in closet ut och komma hem tolv timmar efter..
17.. Men.. Såklart sedan möter ni en trevlig prick som frågar,
ja men vad har du tänkt att göra i framtiden? Vad är dina planer?
Det går strålande för dina syskon hörde jag förut!

Nu när jag har läst detta så är det egentligen sjukt, inte konstigt atta så många unga går in i väggen hela tiden^^ Om man inte har krav på sig själv så är det alltid tusen andra som har det på en. Det finns alltid någon som man måste göra nöjd. Hur ska man egentligen hinna med allt? Det finns inte tid för att bara sitta för sig själv och glo en dålig film, det har man inte tid med. Ibland så önskar jag verkligen att man kunde stanna upp tiden, bara någon timme varje dag så man hinner hinna med att man måste^^

Det är värt att lägga en tanke på, att verkligen tänka igenom att i all denna stress och press, att man verkligen hinner med de där små "guldstunderna" som gör det värt att kämpa för. Jag är glad att jag har mina "guldstunder" Mina underbara vänner, min underbara familj, min oskar. Jo jag är glad att jag har er, annars hade jag kollapsat för längesedan. Det är värt att lägga en tanke på.

Nu däremot är det dags för "vem kan slå filip & fredrik" :)

take care, puss

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag tittar också hennes blogg när jag är uttråkad xD! Den listan kändes så sann på ngt vis, alltså kraven man har på sig :/ Känner igen det där med träning och när man inte kan träna så får man ångest som in i!

2008-09-18 @ 14:07:56
URL: http://evelianr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0