14/11

02:43  Jag blir så jävla förbannad!!!

Jag satt vid datan och tänkte kolla in lunarstorm (ja, jag har fortrfanade kvar mitt konto där).
Jag loggar in och ser att en bild har blivit kommenterad.
((Jag har lagt ut en bild som är tagen på en av minnes marcherna till daniel wretström, en kille som blev misshandlad till döds för att han älskade sverige) Jag la upp bilden för några år sedan och tycker fortfarande att det är en fin bild. Jag tycker gatuvåld är oacceptabelt och att det är en fin gest av hans nära&kära som startade minnes marchen.)
Ialf, jade hade fått en kommentar av en stockholms kille och den löd "åh, man skulle fan släppt en bomb där så alla ni jävla nasist parasiter skulle dött, jävla äckel"
jag svarade enkelt och kort "för att?"
till svar fick jag en hafsig blandning av hatiska och kränkade ord, och att det var fel på mina föräldrar och att jag måste haft en svår uppväxt.
jag förklarade kortfattat att han inte hade någon rätt att döma mig för att han inte kände mig och sa att om han kallar min rasist för att jag har en svensk flagga så borde han isåfall hoppa på resten av svenska befolkningen, eller rättare sagt alla i hela världen som har sitt lands flagga hemma och är stolt över den.
men nej, till svar fick jag att jag var full av skit och mina föräldrar var värdelösa m.m.

jag menar, VAD FAN ÄR HANS PROBLEM?!?! Han har ingens som helst rätt till att hoppa på mig, anklaga mig, smutskasta mig & mina föräldrar sam KRÄNKA mig!

Jag förstår mig inte på sånt folk^^ De drara alla över samma kant. De tror att vi som älskar vårt land är en person och har en hjärna. De tror att vi inte har några känslor, saknar förmågan att tänka, och att vi haft en svår uppväxt. De tror att de är anledninge till att vi tycker som vi gör.
Jag är inte den som går runt och skriker ut mina åsikter, men endå så står jag upp till 100% för dem.

Men här kommer lite fakta;
alla tycker inte lika dant!
alla fungerar inte på samma sätt!

Jag är inte rasist eller nazist för att jag älskar mitt land.
Jag trivs i Sverige och det är här jag vill spendera mitt liv.
Jag tycker Svenska flaggar är vacker lika så national sången.

Jag menar, är det så konstigt att jag trivs i sverige?
annars hade jag väl flyttat någon annan stans?

Bara för att jag hyllar landet som jag är född & uppvuxen i  betyder inte det att jag hatar alla invandrare!
För det kommer alltid att finnas folk som hatar varandra, det finns det över hela jävla världen! Men dra för fan inte alla över samma kant!

Men då har jag en liten fråga, och nej jag tar inte någons parti just nu.
En tjej på min före detta skola, vi tog studenten i somras. Då sprang hon runt med sitt lands flagga runt axlarna och genom höganäs. Hon var inte född i sverige.
Detta reagerade INGEN på.
Då tänker vi såhär, vad hade hänt om jag hade sprunigt runt med en svensk flagga runt axlarna och visat hur jäkla stolt jag var att komm härifrån.
Hur hade folk reagerat då?

Ett annat exempel, förra året var jag på stinsen i helsingborg med några kompisar och drack lite. Det kom in en kille som tog av sig jackan, han hade på sig en röd t-shirt med det gula trycket på hammaren&skäran.
Detta reagerade INGEN på.
Hur hade det varit om en kille hade kommit in på stinsen med ett hakkors på tröjan?
Jo han hade blivit utkastad på direkten!

Nu säger inte jag att det är okej att gå runt med hakkorset på en tröja. Med båda symbolerna är extremt provoserade åt vars ett håll. Båda symbolerna betyder makt & mördande. Så varför är det ena tillåtet och inte det andra?

Nu ska jag inte prata för mycket, men man borde förstå vad jag vill komma med det.
Du får tycka va fan du vill & jag får tycka va fan jag vill!
Men döm för fan inte mig innan du diskuterat något med mig!

Nej nu räcker det. Jag behövde verkligen skriva av mig.

ciao


Kommentarer
Postat av: Maja

go sara!! :) den där lunarsnubben borde följa med mig till norge och fira 17 maj. :P alla svenskar får sig en funderare när man kommer dit och ser alla norrmän (helnorska, halvnorska och invandrare) som hyllar sitt land. :P

2009-11-14 @ 22:25:24
URL: http://majaober.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0