16/3 what a day!

16:58  Fan vilken härlig dag :)

Hela dagen har ägnats åt skyddsvakts utbildning, både teori och praktiskt. Vi delade upp oss i grupper och fick turas om att vara VO, skyddsvakt & civil. Som skyddsvakt skulle vi låtsas vara stå vakt utanför ett fartyg när en civil skulle komma och vara allmänt dryg. Vi fick lära oss avvisa folk på rätt sätt, visitera och föra bort de som var tillräkligt jävliga. När det var min tur att vara civil så slog jag på ordentligt, första gången ville jag ombord på fartyget och sno vapen, och den andra gången hade jag en bomb på mig ;) haha, var faktikst skoj. Sen avslutade vi dagen med en promenad i örlogshamnen. Det e najs!

Jag tänkte dra och träna nu, men inom loppet av en halvtimme har jag tappat all motivation för det. Får se hur det artar sig. Nej nu ska jag gå och störa sunish lite.

Ha de fint!

ciao 


 så här fint var det på kaserngården idag, förbannat fint att se örlogsflaggan svaja i det blå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0