25/3 BELASTNINGSPROV

17:46  sådär ja, nu var belastningsprovet och det praktiska skyddsvakt provet avklarat med. Vi började dagen med att bege oss till rosenholm och skjutbanan, och började kort därefter med skyddsvaktsprovet. Vi blev uppdelade i vaktpar och utsatta för en gärningsman som vi skulle gripa och sedan transportera en bana som befälen hade satt ihop, och ett skjutprov.
Sedan medans 4'e tropp körde deras SIB så chillade vi i solen och glassade ;) haha!

Belastningsprovet var uppbyggt så så vi stod och slog på 2 mitsar med full skyddsutrustning, sedan när förste serganet blåste i visselpipan skulle vi börja springa, och när han blåste igen var det bara att börja sprina tillbaka. Det höll på ett bra tag och det var inte direkt 2 meter vi sprang. Därefter skulle vi bekämpa en fiende med vårt vapen som tillhygge för att sedan skjuta ner 4 motståndare samtididgt som ett befäl stod och slog samt skrek på oss. Det var jobbigt som fan, men fyfan va roligt det var! Det var under proven som man verkligen kännde att allt vi har lärt oss om att hantera vapen och hur vi ska reagera verkligen sitter inne i ryggmärgen nu, jävla härlig känsla!

Nu har vi precis käkat lite och jag salar kraft till att slänga mig i duschen. Sedan ska jag ut med svanis en runda för att käka och ta en bira :) Perfekt avslutning på en härlig dag! Sedan imorgon ör det fan hemfärd som gäller! Helt sanslöst så snabbt de här 2 veckorna har gått. Det var ungefär innan idag som jag insåg, shit jag ska hem imorgon, vad fan händer då.. Man blir verkligen helt inslåst i den bubblan man lever i här, fast härligt är det ;)

Dock är planerna för helgen redan kirrade. Eller ja nästan ialf, fredag är än så länge oklar, sen lördag äre fest med emelie och söndag hockeyträning. Därimellan ska jag försöka klämma in en runda på väla/stan eventuellt malmö, umgås med familjen och gymma. Fullt, upp men fan så härligt det är. Man ska känna att man lever;)

Nej, nu får jag ta och rassla lite så jag inte fastnar här och däckar i sängen ;) haha! Jag bjussar på lite härliga bilder, Enjoy!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0