23/5

19:50  Nya tag eller hur var det nu?

Nu har jag kommit tillen plats och tid i mitt liv då jag känner att jag måste ha en förändring för att orka fortsätta. Jag känner mig orsäker i precis allt jag gör, mitt utseende, min vardag, lumpen, träningen, mitt beteende verkligen ALLT. Så hur gör jag? Vad är egentligen nästa steg och hur tar jag det?
Hela helgen som varit har jag bara suttit och klurat på livet, vad jag trivs med, vad jag vill ändra och vad jag inte vill ha kvar i mitt liv & min vardag längre. Det här är det jag kommit fram till på ett ungefär..

Det jag ska förändra:
Min syn på allt - vara mer öppen till nya saker.
Min kropp - Jag verkligen hatar hur jag ser ut så nu ska jag försöka hitta min passion till träning igen. Jag ska vara nöjd.
Min stil - Våga vara egen och se ut precis som JAG vill och skita i vad andra tycker om det.
Våga säga ifrån - Visst det gör jag alltid, men nu ska jag inte backa i en diskussion som jag vet att jag kommer att vinna, min åsikt är värd precis lika mycket som alla andras, även om ingen gillar det!
Försöka fånga min dröm - Jag måste sluta vara rädd att förlora allt, och försöka tänka lite mer långsiktigt än en dag framöver. Jag ska hitta min dröm här i livet och satsa allt för att uppnå den & en karriär.
Vänner - Värdesätta de vänner som jag verkligen har och försöka träffa dem så mycket som det går! Jag har varit usel med det på sistonde.
Fokusera på lumpen - eller ialf de 6 månader som är kvar och göra de till de bästa i mitt liv. Suga in så mycket kunskap som möjligt och försöka lära mig allt jag kan.
Dokumentera - Ska skriva loggböcker av olika slag, om vad jag käkar, hur jag mår och vad som har varit bra respektive dåligt. Även om de inte kommer att läsas av någon annan än mig själv så kan det vara bra att reflektera och ha något att titta tillbaka på och jämnföra senare.

Till att börja med ialf. Nu ska jag försvinna i mina tankar igen. 3h bussresa kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0